dijous, 30 de juliol del 2015

L’agenda retrobada - R

R

Amelia Riera, sempre de negre, pintora gòtica molt abans de que l’estil gòtic sinistre estigues de moda, sempre pintant el mateix quadre sobre túmuls funeraris, molt personal i original però. Era molt amiga del Ortenbach i sempre et feia notar que ella era de bona família i d’educació superior a la teva. Jo mai vaig donar ni un pas par parlar amb ella, 25 amics li llepaven els peus i li compraven pintures, una dona que es sabia vendre molt bé.

Rafael Ramirez Ruiz, del carrer Camelias de Cornella, no se qui és.

Esther Reguant, exactament no sé qui és pero suposo que es alguna noia que vam trobar amb un dels viatges que vam fer organitzats i amb el Jose Luis Allué.

Elena Renedo, aquesta sí que estic segur que la vam conèixer en un viatge per Àfrica, una noi esvelta i elegant que vivia a la Rambla Nova de Tarragona.


Lidia Rull, gran amiga del Allué es van conèixer quan ell era metge a Torredembarra i ella tenia una farmàcia allí mateix. Tots dos van aterrar a Barcelona mes o menys quan jo vaig entrar en coneixença. La Lidia va fer molta amistat am la meva amiga Mercé per motius de manera d’entendre la vida i pel catalanisme. La Lidia evitava dir-li Jose Luis en castellà, que era el seu nom per tots conegut i sempre l’anomenava pel cognom Allué que sonava més com de casa.